آموزش ایلوستریتور (12) – کار با تایپ

در گام بعد، متنی را به تابلو اضافه می کنید و قالب بندی برای آن به کار خواهید برد.
1- ابزار بزرگنمایی(Zoom tool)53 را از پانل ابزار انتخاب کنید و سه بار به آرامی بر روی فضای خالی زیر شکل تابلو که با بافت چوب پر شده است کلیک کنید تا بزرگنمایی شود.
2- ابزار تایپ (Type tool)54 را از پانل ابزار انتخاب کنید و یک بار در ناحیه ی خالی زیر تخته ی هنری(artboard) کلیک کنید. موقعیت متن را بعدا در این درس تغییر خواهید داد. عبارت Fine Handmade Chocolates را تایپ کنید. نشانه گر را درون متن قرار دهید و مسیر Select > All را انتخاب کنید تا متن انتخاب شود.
3- در پانل کنترل (Control)، نام فونت را از جایگاه Font انتخاب کنید (در سمت راست عبارت“Character”). adobe cas را تایپ کنید تا لیست فونت را به Adobe Caslon Pro محدود کند (ممکن است نیاز باشد تمام عبارت را تایپ کنید). 26 pt را در جایگاه Font Size تایپ کنید و کلید Enter یا Return را فشار دهید.

5655

پیشنهاد: اگر گزینه ها ی Character را در پانل کنترل نمی بینید، بر روی عبارت “Character” کلیک کنید تا پانل کاراکتر را ببینید.
4- در حالی که متن هنوز انتخاب شده است، رنگ حاشیه (Stroke) در کنترل پانل را اگر لازم است به None57 ،و رنگ Fill را به خاکستری (C=0 M=0 Y=0 K=40) تغییر دهید.
5- ابزار انتخاب (Selection tool)58 را انتخاب کنید و ناحیه ی متن را به بالا به روی شکل تابلو بکشید. به تصویر برای کمک گرفتن برای جای متن نگاه کنید.
59
6- بر روی سربرگ extras.ai در بالای پنجره ی سند کلیک کنید.
7- با ابزار انتخاب، برای انتخاب شکل های متنی “Coco’s” کلیک کنید. مسیر Edit > Copy و سپس File > Close را انتخاب کنید. شکل متنی “Coco’s” با استفاده از فرمان Type > Create Outlines به خط های محیطی(شکل ها) تبدیل شده است.
8- فایل signage.ai را دوباره نمایش دهید، مسیر View > Fit Artboard In Window را انتخاب کنید.
9- مسیر Edit > Paste را انتخاب کنید. با ابزار انتخاب، شکل های متنی پیست شده را بر روی مستطیل تابلو، بالای متن دیگر بکشید. به تصویر برای کمک گرفتن برای جای متن نگاه کنید.
60
10- مسیر File > Save را انتخاب کنید.


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson00.zip
حجم فایل
 5.1 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش ادوبی ایلوستریتور (Adobe Illustrator) در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل


برای مشاهده لیست کامل درس های ایلوستریتور سایت اینجا را کلیک کنید.


جدیدترین درس های ایلوستریتور ما را از طریق پست الکترونیک دریافت کنید

آدرس email خود را در این کادر وارد کنید.

توسط FeedBurner

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *