آموزش ایلوستریتور (7) – ایجاد و ویرایش گرادیان (gradients)

گرادیان ترکیب دو یا چند رنگ است که می توانید از آن برای پر کردن یا حاشیه ی(stroke) کار هنری استفاده کنید.در قدم بعدی یک گرادیان را برای حاشیه ی یک مسیر به کار خواهید برد.
1- بوسیله ی ابزار انتخاب (Selection tool) 7، برای انتخاب مسیر سر پیکان شکل که پیش از این ویرایش کرده بودید، کلیک کنید.

2- بر روی آیکون پانل گرادیان (Gradient panel)27 در سمت راست محیط کار کلیک کنید.
3- بر روی جعبه ی حاشیه (Stroke)، (دایره ی درون تصویر) کلیک کنید تا بتوانید خط حاشیه ، گرادیان استفاده کنید. بر روی دکمه ی منوی گرادیان28 در سمت چپ عبارت “Type” کلیک کنید. و White, Black را از منو انتخاب کنید. بر روی دکمه ی به کار بردن گرادیان درعرض حاشیه (Apply Gradient Across Stroke)29 کلیک کنید.

30
4- بر روی شاخص رنگ سفید در سمت چپ نوار کشویی (اسلایدر) پانل گرادیان (دایره ی در تصویر زیر) کلیک کنید. بر روی دکمه رنگ (Color)31 اگر انتخاب نشده است کلیک کنید و نوار کشویی K (سیاه) را به سمت راست بکشید تا جایگاه در سمت راست نوار کشویی %80 را نشان دهد. بروی کلید Escape کلیک کنید تا پانل رنگ بسته شود.
توجه: در پانل رنگی که ظاهر می شود ممکن است فقط یک K (سیاه) ببینید و مشکلی نیست.
5- نشانه گر را بر روی شاخص رنگ سیاه در منهی الیه سمت راست نوار کشویی گرادیان ببرید، و آن را به سمت چپ تا جایگاه تقریبی که در شکل نشان داده شده است، بکشید.
6- بوسیله ابزار انتخاب (Selection tool) بر روی شکل مارپیچ Shift-click کنید و Object > Arrange > Send To Back را انتخاب کنید. مسیر Select > Deselect و سپس File > Save را انتخاب کنید.

32                       نتیجه                               شاخص رنگ را بکشید                     شاخص رنگ را تغییر دهید


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson00.zip
حجم فایل
 5.1 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش ادوبی ایلوستریتور (Adobe Illustrator) در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل


برای مشاهده لیست کامل درس های ایلوستریتور سایت اینجا را کلیک کنید.


جدیدترین درس های ایلوستریتور ما را از طریق پست الکترونیک دریافت کنید

آدرس email خود را در این کادر وارد کنید.

توسط FeedBurner

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *