آموزش فتوشاپ (63) – درباره ی ترکیب های لایه (layer comps)

ترکیب های لایه (layer comps) یک انعطاف پذیری در تغییر بین نماهای یک فایل چندلایه ای را با یک کلیک فراهم می آورد. یک ترکیب لایه، تعریفی ساده از تنظیمات در پانل لایه ها است. زمانی یک ترکیب لایه را تعریف می کنید، می توانید تعداد زیادی از تنظیمات را در پانل لایه ها مطابق میل خود تغییر دهید و سپس یک ترکیب لایه دیگر ایجاد کنید تا آن پیکربندی در تنظیمات لایه را نگهداری کند. به سرعت می توانید دو طرح را بررسی کنید. زیبایی ترکیب های لایه زمانی مشخص می شود که می خواهید یک تعداد از چیدمان های طراحی ممکن را ببینید. زمانی که تعدادی ترکیب های لایه ایجاد می کنید می توانید تغییرات طراحی را ببینید بدون اینکه مجبور باشید بطور خسته کننده ای آیکون های چشم را انتخاب و از انتخاب خارج کنید یا تنظیمات را در پانل لایه ها تغییر دهید.
به عنوان مثال در حال طراحی یک رساله هستید و یک نسخه به زبان انگلیسی و یک نسخه به زبان فرانسوی ایجاد کرده اید. ممکن است در یک لایه متن فرانسوی داشته باشید و در لایه ی دیگر همان فایل تصویر متن انگلیسی داشته باشید. برای ایجاد دو ترکیب های لایه ی متفاوت تنها کافی است لایه ی فرانسوی را نمایان کنید و لایه های انگلیسی را پنهان کنید و سپس بر روی دکمه ی ایجاد ترکیب لایه ی جدید (Create New Layer Comp) در پانل ترکیب های لایه (Layer Comps Panel) کلیک کنید. سپس برعکس این کار را انجام دهید- لایه ی انگلیسی را نمایان و لایه ی فرانسوی را پنهان کنید، و بر روی دکمه ی Create New Layer Comp کلیک کنید- تا ترکیب لایه ی انگلیسی را ایجاد کنید.
برای نمایش ترکیب های لایه ی متفاوت، بر روی جعبه ی Apply Layer Comp برای هر ترکیب در پانل ترکیب های لایه کلیک کنید تا فعال شود. با اندکی فکر می توانید متوجه شوید که در تغییرات پیچیده تر چقدر این کار در زمان صرفه جویی می کند. ترکیب های لایه مخصوصا زمانی که طرح تغییرات پی در پی دارد و زمانی که نیاز دارید نسخه های چندگانه از یک فایل تصویری ایجاد کنید، یک ویژگی ارزشمند است.

برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

2 دیدگاه دربارهٔ «آموزش فتوشاپ (63) – درباره ی ترکیب های لایه (layer comps)»

  1. بازتاب: آموزش ایلوستریتور (8) – قرار دادن تصویرهای ادوبی فتوشاپ در ایلوستریتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *