پلی استیشن 4 و Xbox One – رو در ور

رقابت کنسول ها
رقابت کنسول ها

 

جدید ترین کنسول های بازی ویدیویی آماده هستند که برای فروش در تعطیلات، با یکدیگر زور ازمایی کنند. پلی استیشن 4 سونی (تصویر بالا) اکنون با قیمتی در حدود 399 دلار آماده فروش در بازار است وقتی ایکس باکس وان (تصویر پایین) با قیمتی در حدود 500 دلار به فروش خواهد رسید.

کنترولرها
کنترولرها

 

سونی تمرکز خود را روی بازی کنندگان پلی استیشن 4 گذاشته است. کنترولر جدید   نسبت به کنترولر پلی استیشن 3 جامع و دقیق تر به نظر می رسد و شامل یک صفحه ی لمسی نیز است.

دوربین پلی استیشن 4
دوربین پلی استیشن 4

 

دوربین پلی استیشن 4 بصورت خودکار می تواند کاربران را از طریق تشخیص چهره داخل سیستم کند. این دوربین بصورت جدا از سیستم و به قیمت 60 دلار در بازار به فروش می رود.

 

بازی Knack
بازی Knack

 

Knack یک بازی اکشن ماجراجویی و کودک دوست است که یکی از بازی های انحصاری پلی استیشن 4 است. اندازه و قدرت کاراکتر titlular این بازی از طریق باز کردن صندوق های پر از بلاک ها و تنه های درخت مناسب، افزایش می یابد.

 

قتلگاه شدو فال
قتلگاه شدو فال

Killzone Shadow Fall چهارمین مورد از بازی های تیرانداز اول شخص سونی است. بازی کننده همچنین می تواند فرمان هایش را با کشیدن روی صفحه ی لمسی به بازی بدهد.

کنترولر ایکس باکس
کنترولر ایکس باکس

 

مایکروسافت، بازی کنندگان را در پیشنهادش برای تبدیل Xbox به یک مرکز رسانه ای همه چیز در یک، فراموش نکرده است. در حالی که بسیاری ازخصوصیات آن درست مانند کنترولر 360 است، اندکی  اصلاحات مانند پد هدایتی با عکس العمل سریع تر دارد.

kinect ایکس باکس
kinect ایکس باکس

 

اگرچه کینکت(Kinect ) از زمان Xbox 360 بهبودهای مهمی داشته است ولی بزرگترین اصلاح آن تشخیص گفتار است که در بسیاری از منوهای Xbox One نیز وارد شده است. کینکت به همراه هر کنسول Xbox one به بازار آماده است.

 

تلویزیون از طریق Xbox One
تلویزیون از طریق Xbox One

 

ایکس باکس جدید یک پورت HDMI دارد که می تواند به جعبه کابل متصل شود و اجازه دهد افراد تلویزیون را از طریق کنسول ببینند. برای تعویض کانال ها خوب کار می کند ولی چندان برای نمایش های ضبط شده از DVR راحت نیست. اگرچه هنوز می توانید از تلویزیون قدیمی خود و ریموت های کابلی برای دسترسی به آن نمایش ها استفاده کنید.

 

بازی Forza Motorsport 5
بازی Forza Motorsport 5

 

Forza Motorsport 5 یک بازی مسابقه ای انحصاری برای Xbox One است که هم در اسکرین شات ها و هم در بازی، عالی به نظر می رسد. این بازی همچنین با شوی تلویزیونی ماشینی Top Gear نیز همکاری کرده است که میزبانان آن در طول بازی تفسیر می کنند.

 

بازی Dead Rising 3
بازی Dead Rising 3

 

Dead Rising 3 یک بازی زومبی منتشر شده توسط کپکام(Capcom) است که یکی از مهمترین بازی هایی روی Xbox One است که مشتاقان مدت ها منتظر آن بوده اند. بازی کنندگان همچنان قادرند که اشیاء تصادفی را خرد کنند تا سلاح های غیرمعمول عالی برای نابودسازی زومبی ها بسازند.

 

سرمایه دار باغ وحش
سرمایه دار باغ وحش

 

حتی بازی هایی مانند سرمایه دار باغ وحش (Zoo Tycoon) منتشر شده توسط استودیوهای مایکروسافت نیز عالی به نظر می رسند. البته در مقایسه با بازی هایی مثل Forza Motorsport 5 و Dead Rising 3 شاید کیفیت کمتری داشته باشد ولی قیافه این حیوانات همچنان چیزی است که دیدنیست.

 

اپلیکیشن های ps4 و xbox one
اپلیکیشن های ps4 و xbox one

 

هم سونی و هم مایکروسافت به این فکر می کنند که چگونه کاربران می توانند با کنسول های خود بیرون از اتاق نشیمن با یکدیگر ارتباط داشته باشند. پلی استیشن 4 و Xbox One هر دو اپلیکیشن های خود را بر روی دستگاه های موبایل iOS و اندروید دارند. Xbox One همچنین روی ویندوز فون هم اپلیکیشن دارد.

 

منبع : ABC News

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *