سامسونگ اعلام کرد تولید تلویزیون های پلاسما را متوقف خواهد کرد

DSC06656

سامسونگ در ماه نوامبر تولید تلویزیون های پلاسما (PDP TVs) را متوقف می کند. این موضوع به این معناست که پایین آمدن تقاضای این محصول باعث تمرکز بر روی تلویزیون های خمیده و با وضوح بسیار بالای UHD خواهد شد.

شرکت سامسونگ به وبسایت CNET گفت: ” ما همچنان متعهد به تهیه ی نیازهای مصرف کنندگان دارای این محصول هستیم”

پاناسونیک، سونی، هیتاچی، و پایونیر نیز از در سال های اخیر از این قسمت بیرون آمده اند. و بر اساس گفته ی وبسایت Tech Radar، ال جی به زودی ازاین امر پیروی می کند.

صفحه نمایش های پلاسما، که از یون های گازی که به صورت الکتریکی باردار شده اند استفاده می کند، اغلب به دلیل درخشندگی، عمق رنگ سیاه، و فریم ریت بالا تحسین می شوند و برای دیدن ورزش و فیلم ایده آل هستند.

اما نسبت به تلویزیون های محبوب تر دارای کریستال مایع (LCD) و دیود ساطع کننده ی نور (LED)، برق بیشتری مصرف می کنند و جاگیر تر هستند.

تلویزیون های شیک

ویرایشگر وبسایت TrustedReviews ، ایوان کا یپروس (Evan Kypreos) می گوید: ” اصلا غافلگیر کننده نبود که سامسونگ پلاسما را کنار گذاشت. مسئله ی اصلی این است که تولید پلاسماهای [UHD] بسیار مهارت می خواهد و [UHD] آینده ی تلویزیون های بزرگ است.

با اینکه پلاسما بسیار بهتر از تلویزیون های LED و LCD در زمینه ی کیفیت تصویر، مانند نسبت کانتراست و زمان پاسخ گویی است ولی اشکالات اندکی دارد.

به عنوان مثال تلویزیون های پلاسما را نمی توان مانند تلویزیون های LED تولید کرد. مردم تلویزیون های شیک می خواهند.”

Kypreos می افزاید: “با معرفی تلویزیون های ارگانیک LED که به طور فزاینده ای در حال پیشرفت و به طور تقریبی دارای تراز رنگ سیاه و درخشندگی و محدوده ی رنگ بهتری نسبت به پلاسماها هستند، دلایل کمی برای ادامه ی تولید صفحه نمایش های پلاسما باقی می ماند.

خبره های سینماهای خانگی همیشه علاقه ای ویژه ای به پلاسماها دارند ولی در حقیقت از نظر تکنولوژی غافلگیر شده اند.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *