آموزش گره ی گردن زرافه

چگونه از بافت (texture) در شکل گره استفاده کنیم

در این آموزش یاد خواهید گرفت که چگونه یک افکت گره ی گردن در زرافه به وجود آورید و چگونه الگوی خال های پوست را بر روی شکل گره ایجاد کنید.

تصاویر استفاده شده

• بیابان (Desert) توسط lunamarina

• زرافه (Giraffe)

فایل های کمکی

گره و زرافه ی استخراج شده (Knot and extracted giraffe)

عکس اصلی مجسمه ی رسی (Original knot sculpture clay photo)

بافت پوست (Skin texture)

گام 1

یک سند جدید فتوشاپ با مشخصات روبرو ایجاد کنید: 550px X 800px, 72pixels/inch resolution

گام 2

یک پس زمینه ی کویر به سند الحاق کنید.

1

گام 3

ما تصویر را به صورت افقی چرخاندیم و یک قسمت از آن را مانند شکل زیر برش دادیم

1-Fullscreen capture 3312014 22504 PM

 گام 4

لایه تنظیمات سیاه و سفید (Black and White) اضافه کنید یا به مسیر Image > Adjustments > Black and White بروید، و تنظیمات زیر را انجام بدهید:

1-001

 گام 5

یک لایه ی خالی به وجود آورید، یک براش بزرگ نرم انتخاب کنید. تنظیمات شکل براش را با استفاده از تنظیمات براش (Brush Settings) برای استفاده در طرح بیضوی، تصحیح کنید. با استفاده از براش گوشه ی سمت راست لایه را لمس کنید.

1-002

گام 6

یک لایه تنظیمات جدید “Gradient Map” در بالای لایه های قبلی – desert, light soft spot- به وجود آورید.

1-003

گام 7

لایه ی گرادیان را مانند تصویر زیر تنظیم کنید.

1-004

گام 8

تصویر زرافه را اضافه کنید.

1-005

 گام 9

تصویر گره را بر روی لایه ی “Giraffe” قرار دهید.

1-006

گام 10

ماسک لایه (Layer Mask) به لایه ی گره یا “Knot” اضافه کنید. به منظور ارتباط نرم بین گره و طرح های زرافه، نواحی انتخاب شده را مانند نمونه ی پایین حذف کنید.

1-007

 گام 11

رنگ گره را شبیه به درجه رنگ خطوط پوست زرافه بکنید.

گام 12

یک لایه ی تنظیمات “Black and White” به گره اضافه کنید. این لایه تنظیمات را به Clipping Mask تبدیل کنید. بر روی لایه ی تنظیمات راست کلید کنید و “Create Clipping Mask” را انتخاب کنید.

1-008

 گام 13

بر روی لایه ی تنظیمات سیاه و سفید یا “Black and White” ، تنظیماتی مانند تصویر زیر اعمال کنید.

1-009

گام 14

به لایه ی زرافه برگردید و آن را تکثیر(duplicate) کنید، لایه ی کپی شده را بالای لایه ی “knot” و بالای لایه تنظیمات “Black and White” قرار دهید. حالت ترکیب (Blending Mode) را به Multiply تغییر دهید.

گام 15

برای لایه ی کپی شده ی زرافه نیز Clipping Mask ایجاد کنید. یک ماسک لایه یا Layer Mask اضافه کنید، آن را با رنگ سیاه پر کنید، سپس تنها ناحیه ی گره را نمایان کنید. از براش سفید رنگ استفاده کنید یا با ابزار کمند چندضلعی (Polygonal Lasso Tool) انتخاب انجام دهید و نواحی انتخاب شده را در Layer Mask، با رنگ سفید پر کنید.

1-010

در اینجا می توانید همان نواحی که اطراف آن ماسک به کار بردید را ببینید.

1-011

تصویر زیر نتیجه ی گام های قبل است:

1-012

گام 16

تصویر بافت پوست یا skin texture را روی گره ی گردن قرار دهید.

1-013

 گام 17

برای حالت ترکیب (Blending Mode) این لایه از گزینه Multiply استفاه کنید.

1-014

 گام 18

یک Clipping Mask از لایه ی گره یا “Knot” برای این لایه نیز ایجاد کنید.

1-015

 گام 19

ابزار پاک کن (Eraser Tool) را بردارید و براش با لبه های ناهموار انتخاب کنید و خطوط را پاک کنید. ممکن است این کار را با ابزار پاک کن انجام دهید یا با براش سیاه رنگ روی Layer Mask.

1-016

گام 20

همچنین نواحی ( در تصویر پایین انتخاب شده اند) را که از قبل بافت پوست داشته اند را پاک کنید.

1-017

گام 21

سایه ای شبیه به سایه ی گردن اولیه، برای گره ی گردن به وجود آورید.

1-019

 گام 22

به منظور افزایش میزان سایه، لایه ی گره یا knot ( تصویر مجسمه ی رسی زرد رنگ) را تکثیر کنید و آن را بالای تمام لایه های ایجاد شده قرار دهید.

گام 23

به مسیر Image > Adjustments > Black and White بروید و تنظیماتی که در تصویر زیر است را اعمال کنید.

1-020

گام 24

سپس تراز رنگ (levels) را برای این لایه تصحیح کنید.

1-021

گام 25

سپس به مسیر Image > Adjustments > Gradient Map بروید.

1-022

1-023

 گام 26

از حالت ترکیب Multiply برای این لایه استفاده کنید. می توانید لایه ی تنظیمات gradient map (از گام قبل) را بر روی تصویر زیر ببینید، اما ممکن است gradient map را با استفاده از مسیر Image > Adjustments و بدون ایجاد لایه تنظیمات (adjustment layer) و clipping mask به کار ببرید.

1-024

گام 27

لایه ی گره ی سیاه و سفید را تکثیر کنید و درجه ی رنگ سیاه را با استفاده از تنظیمات تراز رنگ (Levels adjustments) افزایش دهید. شاخص سیاه را به سمت چپ وشاخص میانی خاکستری را به مرکز حرکت دهید. از حالت ترکیب Soft Light برای این لایه ی کپی شده استفاده کنید.

1-025

گام 28

این حاصل کار است. لایه های گره و زرافه را ادغام (Merge) کنید.

1-026

گام 29

قسمت بالا زرافه خیلی بزرگ و سنگین شده است. به منظور ایجاد کارتون بیشتر و طرح متناسب تر، فقط پا ها را بکشید.

گام 30

این قسمت های بدن زرافه را انتخاب و برش بدهید و در لایه ی جدید پیست کنید.

1-027

گام 31

سپس با استفاده از تغییر شکل آزاد (Free Transformation) یا مسیر Edit > Content-Aware Scale قسمت وسطی را بکشید، راهی را امتحان کنید که نتیجه ی بهتری می دهد.

1-028

گام 32

لبه های قسمت ها را به یکدیگر برسانید و قسمت های بدن زرافه را دوباره ادغام یا همان merge کنید.

1-029

 گام 33

بیضی هایی به رنگ قهوه ای تیره ترسیم کنید و آن ها را زیر هر یک از پاها قرار دهید. از فیلتر Gaussian Blur (2-3 px) برای آن ها استفاده کنید

1-030

گام 34

از بدن زرافه کپی برداری کنید. مورد انتخاب شده را برای تکثیر، لود کنید و آن را با رنگ قهوه ای پر کنید.

گام 35

به مسیر Edit > Transform > Flip Vertical بروید. لایه چرخانده شده را به سمت پایین اندام زرافه حرکت دهید.

گام 36

به مسیر Go to Edit > Transform > Distort بروید. شکل را مانند نمونه ی زیر به طرف گوشه حرکت دهید.

1-031

 گام 37

از حالت ترکیب Multiply برای لایه ی سایه استفاده کنید.

گام 38

یک ماسک لایه به لایه ی سایه اضافه کنید.

گام 39

بر روی آیکون Quick Mask کلیک کنید. سپس قسمت زیرین سایه را با گرادیان پر کنید.

1-032_

گام 40

حالت Quick Mask را رها کنید، یک انتخاب نرم از قسمت پایین سایه انجام خواهید داد.

گام 41

از فیلتر Gaussian Blur برای قسمت انتخاب شده ی لایه استفاده کنید (8-12px).

گام 42

سپس Layer Mask را به حالت فعال در آورید و ناحیه ی انتخاب شده را با رنگ سیاه پر کنید.

گام 43

برای رسیدن به افکت سایه ی نرم تر با تنظیمات Opacity بازی کنید.

1-032

و این نتیجه ی کار است!

giraffe_neck_knot

منبع: www.alfoart.com

برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

Only 1 comment left Go To Comment

  1. vahid /

    سلام…
    فوق العاده بود…
    خسته نباشید…

Leave a Reply

به ما امتیاز دهید:
به این صفحه

به این سایت