خلق تصویر “پاره کردن پوست” در فتوشاپ

1چیزی که خلق خواهید کرد

اخیرا آثار هنری زیادی را دیده اید که مدل هایی را نشان می دهند که پوستشان را کنار می زنند تا چیزی را از زیر آن آشکار کنند. تیمی از Ars Thanea اولین بار این افکت را در سری عکس هایی که برای باشگاه فتوتبال سائو پائلو انجام داد، توسعه داد و معروف کرد. از آن به بعد، این استایل در میان هنرمندان محبوب شد و  بارها آموزش آن خواسته شد.

در این آموزش، ما نه تنها نحوه ی خلق این افکت در فتوشاپ را نشان خواهیم داد،بلکه نحوه ی نور دهی و عکسبرداری را نیز نشان می دهیم. در این قسمت، روش بیرون کشیدن مدل از پس زمینه ، حذف خالکوبی، و همچنین کنار کشیدن پوست و قرار دادن تعدادی اشیاء مکانیکی در زیر پوست را توضیح خواهیم داد. پس شروع می کنیم.

ویدویو هنر سریع(Speed Art)

برای دانلود نسخه HD اینجا را کلیک کنید.

(حجم : 86.4 MB )

برای دانلود نسخه کم کیفیت اینجا را کلیک کنید

( حجم : 25.4 MB )

 

ویدیوی کامل (بدون صدا)

برای آن دسته از شما که آموزش های ویدیویی را ترجیح می دهید، ما ویدیوی 1 ساعت و 30 دقیقه ای  را ضمیمه کرده ایم تا به آن مراجعه کنید. به دلیل آنکه این ویدیو هیچ ساختار صوتی ندارد،اگر در هر یک از گام های زیر گیر افتادید، می تواند مرجع عالی باشد.

برای دانلود نسخه HD اینجا را کلیک کنید.

(حجم : 653.3 MB )

برای دانلود نسخه کم کیفیت اینجا را کلیک کنید

( حجم : .165.5 MB )

 

لوازم آموزش

برای کامل کردن این اموژش، این لوازم را دانلود کنید. اگر در دسترس نیستند، یا نمی خواهید برای خرید آن ها پول بدهید نیاز دارید تا آلترناتیوهایی برای آن پیدا کنید.

• مدل (در لینک دانلود در دسترس است)

کارخانه ی قدیمی

دستگاه مکانیکی

چرخ دنده

سیم

1- مدل را آماده کنید.

گام 1

فایل MG_6590.DNG را باز کنید و با ابزار قلم Pen Tool با میانبر P، مدل را از پس زمینه ی خود جدا کنید. یک مسیر (path) در اطراف مدل ایجاد کنید، Command/Ctrl-Enter را فشار دهید تا یک انتخاب به وجود آید و سپس برای Feather با میانبر Shift-F6 مقداری حدود 0.5 استفاده کنید تا انتخاب نرم تر شود.

2

گام 2

در گام های آینده نیاز دارید که مدل را مقداری روتوش کنید. یک لایه ی جدید ایجاد کنید، و با ابزار مهر کپی کننده Clone Stamp Tool با میانبر S عیوب و خالکوبی ها و همچنین اشیایی که مدل نگه داشته است را از روی پوست حذف کنید.

3

حال با ابزار قلم Pen Tool  یک انتخاب از دندان ها انجام دهید و از Hue/Saturation استفاده کنید تا تم زرد رنگ دندان های مدل را کاهش دهید. زرد Yellows را انتخاب کنید و درجه ی اشباع Saturation را روی -80 تنظیم کنید.

4 5

برای تاکید کردن نور روی شورت، یک انتخاب ایجاد کنید . با تنظیمات Curves هایلایت آن را افزایش دهید.

6

سپس دستورالعمل نوری زیر انجام دهید.

7

برای کم کردن سایه ی چشم مجددا از تنظیمات Curves استفاده کنید و ناحیه ی بین چشم ها و بینی را ماسک کنید.

8

سپس دستورالعمل نوری زیر را انجام دهید.

9

حال از ابزار Dodge و Burn برای تکیه کردن روی هایلایت و سایه ها استفاده کنید. ابتدا، کلید Alt را فشار دهید و بر روی آیکون ایجاد لایه ی جدید Create a new layerدر پایین پانل لایه ها Layers panel کلیک کنید.

10

در کادر محاوره ای که باز می شود Mode را به Overlay تغییر دهید و گزینه ی Fill with Overlay-neutral color 50% gray در پایین را تیک بزنید.

11سپس به کمک ابزار Dodge، مانند شکل زیر نقاشی کنید.

12

13

بعد از آن از ابزار Burn استفاده کنید تا بر روی سایه ها با استفاده از تنظیمات زیر تاکید کنید.

14 15

2- الحاق کردن پس زمینه

گام 1

تصویر کارخانه ی قدیمی را باز کنید و آن را پشت سر مدل قرار دهید.

16

برای ایزوله کردن مدل، نیاز خواهید داشت تا پس زمینه را با استفاده از فیلتر Lens Blur از مسیر Filter > Blur > Lens Blur و با استفاده از تنظیماتی که زیر نشان داده شده است، محو کنید.

17

3- پوست را کنار بزنید.

گام 1

فایل MG_6598.DNG را باز کنید، پیراهن پاره شده را مانند زیر بچرخانید و سرجایش قرار دهید.

18

سپس، با استفاده از یک براش نرم، یک ماسکی ایجاد کنید تا تنها پارگی و چروک ها نشان داده شود. مطمئن شوید بر روی دست ها ماسک ایجاد نکنید. اطراف انگشتان یک مسیر path ایجاد کنید و شست را بیرون نگه دارید زیرا از آن استفاده نخواهید کرد.

19

اکنون رنگ و کنتراست را تنظیم کنید. ابتدا، یک کپی ادغام شده از مدل ایجاد کنید و تمام لایه های آن را کپی (duplicate) کنید و با فرمان Command/Ctrl-E ادغام کنید ، سپس به لایه ی پارگی بروید و حالت ترکیبی Blend Modeرا روی Color و Opacity را روی 75% تنظیم کنید.

20

بعد از آن، یک لایه ی Gradient Map ایجاد کنید و تنظیم زیر را انجام دهید.

21 22 23

 حال، کنتراست را با Curves تنظیم کنید.

24 25

گام بعدی اضافه کردن بیشتر چروک به روی سینه است. فایل MG_6595.DNG را باز کنید و مقداری از تاها را ببرید.

26

سپس بوسیله ی یک براش نرم،این قسمت را به صورت ماسک قرار دهید تا ترکیب بهتری حاصل شود.

27

پس از آن، تکنیک هایی که برای لباس پاره استفاده کردید اینجا نیز پیاده کنید. دوباره لایه های مدل را کپی duplicate کنید و با یک براش نرم soft brush، روی آن ماسک به وجود آورید تا تنها بافت پوست در جایی که بافت پیراهن خیلی مشخص است نمایان شود.

28

از Curves استفاده کنید تا سایه ی دست ها روی سینه بیافتد.

29 30 31

برای به پایان رساندن این قسمت، از ابزار Dodge و Burn استفاده کنید مانند آنچه پیش از این انجام دادید.

32

4- قطعات مکانیکی را اضافه کنید.

گام 1

تصویر دستگاه مکانیکی را باز کنید و با Hue/Saturation به طور کامل رنگ را حذف کنید و آن را بچرخانید و مانند شکل زیر در جای خود قرار دهید.

33

سپس، تصویر چرخ دنده ها را قرار دهید و اشباع آن را نیز از بین ببرید(desaturate).

34

برای همسان کردن کنتراست، از Curves مانند آنچه در تصویر زیر نشان داده شده است استفاده کنید.

35 36

با یک براش نرم، یک ماسک ایجاد کنید تا تصویر یکپارچه شود.

37

با استفاده از Curves یک ماسک ایجاد کنید تا یک سایه بین پوست و قطعات مکانیکی ایجاد شود.

38 39

حال، مقداری سیم به روی سینه اضافه کنید، می توانید هرجایی که خواستید آن ها را قرار دهید. تصویر سیم ها را باز کنید و با ابزار قلم Pen Tool قسمت هایی از سیم ها را جدا کنید.

40

سیم ها را تغییر مقیاس دهید تا به یه اندازه ی مناسب در آید، سپس آن را بچرخاند و در جایی که می خواهید باشند قرار دهید.

41

اشباع آن را با استفاده از تنظیم Hue/Saturarion روی 100- از بین ببرید و ماسکی ایجاد کنید تا به نظر بیاید که سیم ها از پشت بعضی از قطعات مکانیکی عبور کرده است.

42

با استفاده از Curves بر روی سیم ها سایه اندازید.

43 44

با استفاده از فرمان Command/Ctrl-G تمام لایه ها را در یک پوشه به صورت گروه در آورید و بر روی پوشه یک ماسک با یک مسیر path پارگی به وجود آورید.

45 46

برای اتمام این قسمت از Color Balance استفاده کنید تا یک تن آبی رنگ اضافه کنید.

47 48

5- محیط و حالت

گام 1

یک لایه ی Hue/Saturation ایجاد کنید و اشباع Saturation را روی 25- تنظیم کنید.

49

برای کنتراست، یک لایه ی تنظیمات Black & White جدید ایجاد کنید و حالت ترکیب Blend Mode را روی Soft Light و opacity را روی 30% تنظیم کنید.

50

از Color Balance برای اضافه کردن تن گرم استفاده کنید. برای بپایان رساندن این آموزش، دو تنظیم Color Lookups اضافه کنید. ابتدا، از گزینه ی Crisp Warm با شفافیت opacity 30% استفاده کنید. در مرحله ی دوم، از Film Stock 50 استفاده کنید و opacity را روی 20% تنظیم کنید.

51

 نتیجه

در این آموزش، روش ترکیب یک سری از عکس ها با عکس های stock برای خلق تصویر دستکاری شده الهام گرفته از سری عکس های باشگاه فوتبال سائوپائلو متعلق به Ars Thanea را نشان دادیم. در این روند، تکنیک های متعددی که می توان برای پروژه های شما کاربرد داشته باشد که شامل روش کنار زدن پوست و جدا کردن موضوع از پس زمینه و همچنین روش ترکیب عکس های stock برای خلق یک شی مکانیکی هستند را توضیح دادیم. امیدواریم از این آموزش های چیزی یاد گرفته باشید تا بتوانید از این تکنیک ها برای خلق چیزهای جذاب خودتان استفاده کنید.

52

منبع : www.tutsplus.com


اطلاعات فایل
نام فایل
 0975_Skin_DNG.zip
حجم فایل
 51.1 مگابایت
توضیحات
 برای دانلود فایل های ضمیمه برای کار با این آموزش فتوشاپ، بر روی لینک زیر کلیک کنید.
دانلود فایل
برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

1 دیدگاه دربارهٔ «خلق تصویر “پاره کردن پوست” در فتوشاپ»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *