آموزش فتوشاپ (54) – استفاده از فیلتر برای خلق اثر هنری

در قدم بعدی لایه ی جدیدی ایجاد خواهید کرد که هیچ اثر هنری روی آن نیست.(اضافه کردن لایه ی خالی به یک فایل نظیر اضافه کردن یک کاغذ استات(طلق) به یک دسته تصویر است.) از این لایه برای اضافه کردن ابرهایی با ظاهری واقعی به آسمان با استفاده از فیلتر فتوشاپ، استفاده خواهید کرد.

1- در پانل لایه ها(Layers panel) ، لایه ی Background را انتخاب کنید تا به صورت فعال در آید و سپس بر روی دکمه ی لایه جدید (New Layer)197 در قسمت زیرین پانل لایه ها کلیک کنید.

198یک لایه ی جدید به نام Layer 1 ، بین لایه های Background و Pineapple ظاهر می شود. این لایه محتوایی ندارد پس روی تصویر تاثیری نمی گذارد.

توجه: می توانید از طریق مسیر Layer > New > Layer یا انتخاب New Layer از Layers، لایه جدیدی ایجاد کنید.

2- روی نام لایه ی Layer 1 دوبار کلیک کنید، عبارت Clouds را تایپ کنید و Enter یا Return را فشار دهید تا نام این لایه تغییر کند.

3- در پانل ابزار(Tools panel) ، بر روی نمونه رنگ پیش زمینه (Foreground) کلیک کنید، یک رنگ آبی آسمانی از Color Picker انتخاب کنید و بر روی OK کلیک کنید. ما رنگی با مقادیر روبرو را انتخاب کردیم: R=48, G=138, B=174. رنگ پس زمینه(Background) سفید باقی می ماند.199

 

4- با لایه ی Clouds که همچنان فعال است، مسیر Filter > Render > Clouds را انتخاب کنید. ابرهایی با ظاهر طبیعی پشت تصویر ظاهر می شوند.

200

5- مسیر File > Save را انتخاب کنید.


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson04.zip
حجم فایل
 40.7 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل
برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *