آموزش فتوشاپ (51) – چیدمان مجدد و تغییر تیرگی (opacity) لایه ها

چیدمان مجدد لایه ها

ترتیبی که لایه های یک تصویر چیده می شوند stacking order یا ترتیب انباشت گفته می شود. ترتیب انباشت تعیین می کند که چگونه تصویر دیده شود- می توانید این ترتیب را تغییر دهید تا قسمت های مشخصی از تصویر زیر یا روی لایه های دیگر دیده شوند.

لایه ها را دوباره بچینید تا تصویر ساحل که در این فایل پنهان است به روی بقیه تصویر بیاید.

1- لایه های Postage ، HAWAII، Flower، Pineapple و Background را با کلیک کردن روی ستون Show/Hide Visibility کنار اسامی آن ها، نمایان کنید.

185

تصویر ساحل تقریبا به طور کامل توسط لایه های دیگر تصویر پوشیده شده است.

2- در پانل لایه ها، لایه ی Beach را به سمت بالا بکشید تا بین لایه های Pineapple و Flower قرار گیرد- زمانی که آن را درست در جای خود قرار دادید، یک خط ضخيم را بین لایه ها در پانل خواهید دید- و سپس دکمه ی موس را رها کنید.

186

در ترتیب انباشت (چیدمان) لایه ی Beach یک سطح بالاتر می آید و تصویر ساحل بر روی تصاویر آناناس و پس زمینه و زیر گل و متن “HAWAII” قرار می گیرد.

پیشنهاد : می توانید ترتیب انباشت (stacking Order) تصویر لایه بندی شده را با انتخاب آن ها در پانل لایه ها و دنبال کردن مسیر Arrange Layer > و سپس انتخاب Bring To Front، Bring Forward، Send To Back یا Send Backward کنترل کنید.

تغییر تیرگی(opacity) یک لایه

می توانید با کم کردن تیرگی (opacity) هر لایه ، به لایه های دیگر اجازه دهید که از میان آن دیده شوند. در این مورد،  مهر روی گل خیلی تیره است. با ویرایش تیرگی لایه ی Postage ، اجازه دهید که گل و باقی تصاویر از میان آن دیده شوند.

1- لایه ی Postage را انتخاب کنید و سپس بر روی پیکان کنار کادر Opacity کلیک کنید تا نوار کشویی یا اسلایدر Opacity نمایش داده شود. اسلایدر را تا 25% بکشید. همچنین می توانید مقداری در کادر Opacity تایپ کنید یا برچسب Opacity را لمس کنید.

187

لایه ی Postage اندکی شفاف می شود، پس می توانید لایه های دیگر زیرین را ببینید. دقت کنید که تغییر تیرگی (opacity) تنها روی قسمتی از تصویر که در لایه ی Postage قرار دارد تاثیر می گذارد. لایه های Pineapple، Beach، Flower و HAWAII تیره باقی می مانند.

2- از مسیر File > Save کار خود را ذخیره کنید.


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson04.zip
حجم فایل
 40.7 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل
برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *