آموزش فتوشاپ (49) – تغییر نام و کپی کردن یک لایه

برای اضافه کردن محتوا به یک تصویر و به طور هم زمان ایجاد لایه ی جدید برای آن، یک شی یا لایه را از یک فایل به پنجره ی تصویر فایل دیگر بکشید. چه از پنجره ی تصویر فایل اصلی عمل کشیدن یا drag را انجام دهید یا از پانل لایه های آن، تنها لایه ی فعال در فایل مقصد دوباره ساخته می شود.

تصویر Beach.psd را به درون فایل 04Working.psd بکشید. قبل از شروع، مطمئن شوید که هر دوفایل 04Working.psd و Beach.psd باز هستند و فایل Beach.psd انتخاب شده است.

ابتدا، روی Layer 1 نامی تشریحی تر بگذارید.

1- در پانل لایه ها (Layers panel)، بر روی نام Layer 1 دوبار کلیک کنید، Beach را تایپ کنید و سپس Enter یا Return را فشار دهید. لایه را انتخاب شده نگه دارید.

177

2- از مسیر Window > Arrange > 2-Up Vertical عمل کنید. فتوشاپ هر دو فایل تصویری باز را نمایش می دهد. تصویر Beach.psd را انتخاب کنید تا به صورت فعال درآید.

3- ابزار جابجایی (Move tool)140 را انتخاب کنید، و از آن برای کشیدن تصویر Beach.psd به روی پنجره ی تصویر 04Working.psd استفاده کنید.

178

پیشنهاد: اگر دکمه ی Shift را هنگام کشیدن یک تصویر از یک فایل به فایل دیگر، نگه دارید، تصویر کشیده شده خود بخود در مرکز پنجره ی تصویر مقصد قرار می گیرد.

لایه ی Beach اکنون در پنجره ی تصویر و پانل لایه های فایل 04Working.psd بین لایه های Background و Pineapple ظاهر می شود. فتوشاپ همیشه لایه ی جدید را مستقیما در بالای لایه ی انتخاب شده اضافه می کند، شما پیش تر لایه ی Background را انتخاب کرده بودید.

179

4- فایل Beach.psd را بدون ذخیره کردن تغییرات روی آن ببندید.

5- بر روی سربرگ Mini Bridge دوبار کلیک کنید تا بسته شود.


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson04.zip
حجم فایل
 40.7 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل
برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش فتوشاپ (49) – تغییر نام و کپی کردن یک لایه»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *