آموزش فتوشاپ (47) – نرم کردن لبه های یک انتخاب

برای نرم کردن لبه های سخت یک انتخاب، می توانید از هموار کردن ناصافی ها (anti-aliasing) یا نازک کردن(feathering) استفاده کنید یا از گزینه ی تصحیح لبه (Refine Edge)استفاده کنید. anti-aliasing لبه های ناهموار یک انتخاب را به وسیله ی نرم کردن انتقال رنگ بین لبه ی پیکسل ها و پیکسل های پس زمینه، نرم می کند. تا زمانی که لبه ی پیکسل ها تنها تغییر کند، هیچ جزییاتی از دست نمی رود. زمان برش، کپی و پیست انتخاب ها برای خلق تصویر ترکیبی، Anti-aliasing مفید خواهد بود.

Anti-aliasing برای ابزارهای کمند، کمند چندضلعی، کمند مغناطیسی، انتخاب بیضوی و چوب جادویی موجود است. ( ابزار را انتخاب کنید تا گزینه ی آن در نوار options نمایش داده شود.) برای استفاده از anti-aliasing باید این گزینه را قبل ایجاد انتخاب، انتخاب کنید. زمانی که انتخاب را ایجاد کردید، نمی توانید anti-aliasing را با آن اضافه کنید. Feathering لبه ها را بوسیله ی ساختن یک مرز انتقال بین پیکسل های انتخاب و پیکسل های احاطه کننده ی آن، تار می کند. این تار کردن باعث می شود برخی جزییات لبه ی انتخاب آسیب ببیند.

می توان feathering را برای ابزارهای انتخاب و کمند هنگام استفاده از آن ها تعریف کنید، یا می توانید feathering را به انتخاب موجود اضافه کنید. تاثیرات Feathering زمانی که یک انتخاب را برش، کپی ، یا جابجا می کنید، مشخص می شود.

زمانی که یک انتخاب دارید، می توانید برای نرم کردن خطوط محیطی، نازک کردن آن، یا منقبض یا منبسط کردن آن، از گزینه ی Refine Edge استفاده کنید. بر روی Refine Edge در نوار options کلیک کنید تا کادر محاوره ای آن باز شود.

• برای استفاده از anti-aliasing، یکی از ابزارهای کمند یا ابزار انتخاب مستطیلی یا چوب جادویی را انتخاب کنید و Anti-alias را در نوار options انتخاب کنید.

• برای مشخص کردن یک لبه ی نازک شده (feathered edge) برای یک ابزار انتخاب، یکی از ابزارهای کمند یا انتخاب را انتخاب کنید. یک مقدار برای Feather در نوار options وارد کنید. این مقدار عرض لبه های نازک شده را تعیین می کند و می تواند مقادیری بین 1 تا 250 پیکسل را داشته باشد.

• برای مشخص کردن لبه های نازک شده برای انتخاب موجود از مسیر Select > Modify > Feather عمل کنید. مقداری را برای Feather Radius وارد کنید و بر روی OK کلیک کنید.


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson03.zip
حجم فایل
 13.8 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل
برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *