آموزش ایلوستریتور (3) – کشیدن شکل و خط

کشیدن شکل اساس ایلوستریتور است، و بسیاری از آن ها را در طول این دروس ایجاد خواهید کرد. در قدم بعد، چند شکل را به وجود می آوریم.

1- ابزار پاره خط (Line Segment tool)1 در پانل ابزار را انتخاب کنید و نشانه گر را بالای تخته ی هنری(artboard) نزدیک به لبه ی سمت چپ قرار دهید(دایره ی درون شکل را ببینید). کلید Shift را فشار دهید و نگه دارید. کلیک کنید و مستقیم به طرف لبه ی پایینی تخته ی هنری بکشید. دکمه موس و سپس کلید Shift را رها کنید.

2

2- در پانل Control در بالای پنجره ی Document ، در قسمت Stroke weight مقدار 30 pt را تایپ کنید و Enter یا Return را فشار دهید.

3

 

3- بوسیله ی ابزار پاره خط(Line Segment tool)1 که انتخاب شده است، نشانه گر را روی مرکز خطی که کمی پیش ایجاد کردید تقریبا یک سوم آن از بالا، بگذارید. کلید Shift را فشار دهید و نگه دارید، و به سمت راست تقریبا به طرف لبه ی راست تخته ی هنری(artboard) بکشید. دکمه ی موس و سپس کلید Shift را رها کنید.

4

4- در پانل کنترل، مقدار Stroke weight را به 50 pt تغییر دهید. مقدار 3.65 in را در درون فیلد سمت راست مقدار Y تایپ کنید تا خط را به صورت عمودی جایگذاری کنید. Enter یا Return را فشار دهید.

5

توجه: بسته به وضوح صفحه نمایش گزینه های تبدیل (Transform) (مقدار Y) ممکن است در پانل کنترل نشان داده نشود. اگر اینگونه بود، می توانید روی کلمه ی “Transform” برای دیدن پانل تبدیل کلیک کنید یا از مسیر Window > Transform عمل نمایید.

5- ابزار ترسیم مستطیل(Rectangle tool )6 در پانل ابزار(Tools panel) را انتخاب کنید. نشانه گر را بر روی خط افقی ای به تازگی ایجاد کردید بگذارید( دایره ی درون تصویر). کلیک کنید و بکشید تا یک مستطیل به عرض 5.8 in و طول 3 in مانند اندازه ای که در برچسب اندازه ی خاکستری که کنار نشانه گر ظاهر می شود، ترسیم شود. اندازه ی stroke weight در مستطیل جدید را به 50 pt تغییر دهید.

 

6- مقدار W را که نشان دهنده ی عرض است در پانل کنترل به 5.8 in تغییر دهید اگر نیست، و Enter یا Return را فشار دهید. کلید D را برای به کار بردن fill و stroke پیش فرض برای مستطیل، فشار دهید.

7- ابزار انتخاب (Selection tool)7 را در پانل ابزار انتخاب کنید و مستطیل را بکشید تا به شکلی که در تصویر می بینید در جای خود قرار بگیرد. لازم نیست دقیق باشد.

8

8- از مسیر File > Open عمل کنید و فایل extras.ai در پوشه ی Lesson00 که در پوشه ی Lessons بر روی هارد کامپیوتر ذخیره کرده اید را باز کنید.

9- به وسیله ی ابزار انتخاب، بر روی شکل مارپیچ کلیک کنید تا همه ی آن انتخاب شود. از مسیر Edit > Copy عمل کنید. فایل extras.ai را باز بگذارید، بر روی سربرگ فایل signage.ai در بالای پنجره ی سند(Document window) کلیک کنید، و سپس از مسیر Edit > Paste عمل کنید.

10- به وسیله ی ابزار انتخاب، شکل مارپیچ را در جای خود چنانچه در شکل می بینید قرار دهید، و سپس از مسیر Select > Deselect عمل کنید.

این مسیرهای مارپیچ به صورت گروه هستند که به این معناست که اگر یکی را انتخاب کنی، همه آن ها انتخاب می شوند.

پیشنهاد: این شکل مارپیچ به وسیله ابزار ترسیم مارپیچ(Spiral tool)9 در گروه ابزار ترسیم پاره خط(Line Segment tool)1 در پانل ابزار، خلق شده است.

10


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson00.zip
حجم فایل
 5.1 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش ادوبی ایلوستریتور (Adobe Illustrator) در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل


برای مشاهده لیست کامل درس های ایلوستریتور سایت اینجا را کلیک کنید.


جدیدترین درس های ایلوستریتور ما را از طریق پست الکترونیک دریافت کنید

آدرس email خود را در این کادر وارد کنید.

توسط FeedBurner

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *