آموزش فتوشاپ (43) – انتخاب به وسیله ی ابزارهای کمند (Lasso tools)

فتوشاپ دارای سه نوع ابزار کمند است: ابزار کمند (Lasso tool)، ابزار کمند چندضلعی(Polygonal Lasso tool) ، و ابزار کمند مغناطیسی(Magnetic Lasso tool) . می توانید از ابزار کمند برای انتخاب هایی که نیاز به هردو خط های دست آزاد و مستقیم دارد با استفاده از کلیدهای میانبر برای حرکت به عقب و جلو در بین ابزارهای کمند و کمند چندضلعی استفاده کنید. از ابزار کمند برای انتخاب صدف استفاده خواهید کرد. اندکی تمرین لازم است تا بین انتخاب با خط مستفیم و دست آزاد تغییر حالت دهید-اگر هنگام انتخاب صدف یک اشتباه کردید، به راحتی از حالت انتخاب خارج شوید و دوباره شروع کنید.

1- ابزار بزرگنمایی(Zoom tool)127 را انتخاب کنید، و بر روی صدف کلیک کنید تا زمانی که نما تا 100% افزایش یابد. مطمئن شوید که می توانید تمام صدف را در پنجره ببینید.

2- ابزار کمند (Lasso tool) 153را انتخاب کنید. از قسمت پایین سمت چپ صدف شروع کنید و اطراف انتهای منحنی صدف بکشید، تا جایی که ممکن است شکل را درست دنبال کنید. دکمه ی موس را رها نکنید.

3- دکمه ی Alt(ویندوز) یا Option (مکینتاش) را فشار دهید، و سپس دکمه ی موس را رها کنید تا نشانه گر کمند به شکل کمند چندضلعی154 تغییر کند. کلید Alt یا Option را رها نکنید.

4- شروع به کلیک کردن در امتداد انتهای صدف کنید و نقطه های مربعی کوچک را با دنبال کردن خطوط صدف، قرار دهید. مطمئن شوید در طول این عمل کلید Alt یا Option را نگه داشته اید.

155             با استفاده از ابزار کمند چندضلعی کلیک کنید.                         ابزار کمند را بکشید.

لبه های انتخاب به صورت خودکار مثل نوار لاستیکی بین نقطه های مربعی کشیده می شود.

5- وقتی به نوک صدف رسیدید، دکمه ی موس را هنگامی که کلید Alt یا Option را رها می کنید نگه دارید. نشانه گر دوباره به شکل آیکون کمند در می آید.

6- هنگامی که دکمه ی موس را نگه داشته اید به دقت اطراف نوک صدف بکشید.

7-  زمانی که ترسیم نوک را تمام کردید و به قسمت زیرین رسیدید، ابتدا Alt یا Option را مجددا فشار دهید، و سپس دکمه ی موس را رها کنید. در امتداد لبه ی پایینی به وسیله ی ابزار کمند چندضلعی همانند بالای صدف، کلیک کنید. به ترسیم در امتداد صدف ادامه دهید تا زمانی که به نقطه ی اولیه انتخاب خود در نزدیک سمت چپ تصویر، بازگردید.

8- بر روی نقطه ی شروع این انتخاب کلیک کنید، سپس کلید Alt یا Option را رها کنید. حال صدف به طور کامل انتخاب شده است. برای تمرین بعد صدف را انتخاب شده بگذارید.

156


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson03.zip
حجم فایل
 13.8 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل
برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *