آموزش فتوشاپ (41) – جابجایی و کپی برداری یک انتخاب به طور همزمان

می توانید یک انتخاب را در یک زمان هم جابجا و هم کپی کنید. از طرح گرافیکی یک کپی درست خواهید کرد. اگر طرح گرافیکی انتخاب شده نیست، دوباره آن را انتخاب کنید، از تکنیک هایی که به تازگی یاد گرفته اید استفاده کنید.

1- با ابزار جابجایی(Move tool)140 که انتخاب شده است، کلید Alt( ویندوز) یا Option (مکینتاش) را هنگامی که نشانه گر را داخل طرح گرافیکی Sally’s Seashells بردید ، فشار دهید. نشانه گر به صورت دو پیکان در می آید، که نشان می دهد یک کپی زمانی که انتخاب را حرکت می دهید، ایجاد می شود.

2- هنگامی که کپی طرح گرافیکی را به طرف پایین و سمت راست می کشید، همچنان کلید Alt یا Option را نگه دارید. هر دو کپی از طرح گرافیکی می تواند روی هم قرار بگیرند.

دکمه موس و کلید Alt و Option را رها کنید، اما طرح گرافیکی کپی شده را از حالت انتخاب خارج نکنید.

143

3- از مسیر Edit > Transform > Scale عمل کنید. یک کادر محیطی اطراف انتخاب ظاهر می شود.

4- زمانی که یکی از نقطه های گوشه را می کشید کلید Shift را فشار دهید تا طرح گرافیکی به اندازه ی تقریبی 50% بزرگ تر از اندازه ی اولیه شود. سپس Enter یا Return را به منظور تایید این تغییر و ناپید شدن کادر محیطی تغییر شکل، فشار دهید .

193هنگامی اندازه ی شی را تغییر می دهید، انتخاب بیضوی نیز تغییر اندازه پیدا می کند. طرح گرافیکی کپی شده ، انتخاب شده باقی می ماند. زمانی که انتخاب را تغییر اندازه می دهید اگر کلید Shift را نگه دارید ، تناسبات آن حفظ می شود و شکل بزرگ شده ، ناقص و از فرم خارج شده نمی شود.

5- کلیدهای ترکیبی Alt+Shift (ویندوز) یا Option+Shift (مکینتاش) را نگه دارید و کپی دوم جدیدی از طرح گرافیکی Sally’s Seashells دوم را به طرف پایین سمت راست بکشید.

هنگامی که انتخاب را حرکت می دهید، با فشار دادن کلید Shift ، حرکت را به حالت افقی یا عمودی یا زاویه ی 45 درجه محدود می شود.

6- گام 3 و 4 را برای این نسخه ی سوم از این طرح گرافیکی Sally’s Seashells ، تکرار کنید تا اندازه ی آن را دوبرابر اندازه ی اولی کنید.

7- هرگاه از موقعیت و اندازه ی طرح گرافیکی سوم از Sally’s Seashells راضی بودید، Enter یا Return را برای تایید مقیاس فشار دهید. از مسیر Select > Deselect و سپس از File > Save عمل کنید.

پیشنهاد: از مسیر Edit > Transform > Again عمل کنید تا لوگو را به اندازه ی دوبرابر به اندازه ی آخرین تغییر شکل، کپی و بزرگ شود.

145

برای اطلاع از کار با نقطه ی مرکزی در تغییر شکل، قسمت “Set or move the reference point for a transformation” در قسمت Help فتوشاپ را ببینید.

کپی کردن انتخاب

می توانید از ابزار جابجایی (Move tool) ، برای کپی کردن انتخاب ها هنگامی که آن ها را به درون یا بین تصویر می کشید، استفاده کنید، یا می توانید با استفاده از فرمان های Copy، Copy Merged، Cut، و Paste، کپی و جابجا کنید. کشیدن به وسیله ی ابزار جابجایی در مصرف حافظه صرفه جویی می کند زیرا از clipboard مانند آنچه در فرمان ها استفاده می شود، استفاده نمی شود.

فتوشاپ چند فرمان کپی و پیست دارد:

Copy ، ناحیه ی انتخاب شده بر روی لایه فعال را کپی می کند.

Copy Merged، یک کپی ادغام شده از تمام لایه های آشکار(visible) در ناحیه انتخابی ایجاد می کند.

Paste ، انتخاب کپی یا برش داده شده را در قسمت دیگری از تصویر یا در تصویر دیگری به عنوان یک لایه ی جدید پیست می کند.

Paste Into، انتخاب کپی یا برش داده شده را درون یک انتخاب دیگر در همان تصویر یا تصویر دیگر پیست می کند. ناحیه ی انتخابی مبدا بر روی یک لایه جدید پیست می شود، و مرز ناحیه ی انتخابی مقصد به یک ماسک لایه تبدیل می شود.

به خاطر داشته باشید که یک انتخاب بین تصاویر با کیفیت های متفاوت پیست می شود، داده ی پیست شده ابعاد پیکسل خود را حفظ می کند. این امر می تواند باعث شود بخش پیست شده نامتناسب با تصویر جدید باشد. قبل از عمل کپی و پیست، از فرمان Image Size استفاده کنید تا وضوح تصاویر مبدا و مقصد را هم اندازه کنید.


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson03.zip
حجم فایل
 13.8 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل
برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *