آموزش HTML – توجه به تگ های متا (Meta)

یکی از جالب ترین و پرجدال ترین تگ های HTML ، تگ های متا (Meta) هستند. برای اینکه تگ های متا روی اینکه صفحه وب شما چگونه در موتورهای جستجوگر ظاهر شوند، تاثیر می گذارند و  بعضی از مردم به دنبال قدرت بیشتر برای داشتن پیج رنک بالا در لیست های موتورهای جستجوگر می روند. تگ متا برای اطلاعات متای صفحه شما بیشتر بکار می رود تا نشان دادن چیزی در درون خود صفحه وب.

متاتگ (MetaTag) فقط یک هدف دارد. شرح صفحه وب شما به برنامه های اسپایدار که اطلاعات وب را برای موتورهای جستجوگر جمع آوری می کنند. بعضی از موتورهای جستجوگر در حجم عظیم به محتوای متاتگ ها برای چگونه ایندکس گیری صفحات در نتایج جستجوی خود وابسته اند و برای پیدا کردن شرحی از صفحه در نتایج جستجوی خود از آنها استفاده می کنند.

متاتگ از سه قسمت تشکیل می شود. متا ورد که فیلدی است که محتوای یک متاتگ را شرح می دهد و اطلاعات در درون آن فیلد وارد می شود. برای مثال به متاتگ زیر دقت کنید :

این تگ بسادگی از سه فیلد دیتا (داده) تشکیل شده است. اولین فیلد به اسپایدر می گوید که این یک تگ Meta است. دومین فیلد می گوید این یک نسخه content-type از یک تگ Meta است. سومی می گوید که محتوای این صفحه وب بصورت متنی و فرمت HTML است و از ست کاراکتری ISO-8859-1 استفاده می کند. (یا ASCII زبان انگلیسی استاندارد) می توانید این متاتگ را به هر سندی که می خواهید بسازید اضافه کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تگ های متا می توانید سایت Search Engine Watch را چک کنید. این وب سایت آخرین و مهمترین اطلاعات در مورد موتورهای جستجوگر را دارد.

اضافه کردن تگ های META به HTML

می توانید بسادگی تگ های متا را به سند HTML خود اضافه کنید :

1 – صفحه وب خود را در یک برنامه ادیت متن باز کنید (مانند Notepad)

2 – تگ author، description  و متا کلیدواژه را به سند خود در قسمت هیدر اضافه کنید. یعنی بین تگ های <head> و </head> :

 

نام و نام خانوادگی را با نام خود عوض کنید. شرح صفحه را با شرح صفحه وبتان که می خواهید در نتایج موتور جستجو نشان داده شود، عوض کنید. کلیدواژه های یک و دو و سه و غیره را با کلیدواژه هایی که مرتبط به صفحه وب شما هستند، عوض کنید. برای یک وب پیج شخصی، کلید واژه هاT خود نام و نام خانوادگی و کلیدواژه هایی که علایق شما را در صفحه شرح می دهند، هستند.

3 – سند خود را ذخیره کنید و سپس از برنامه ویرایش متن خارج شوید.

فراموش نکنید که شما نمی توانید این تغییرات را از طریق مرورگر وب خود ببینید. متا تگ ها در صفحه وب که در مرورگر می بینید، قابل رویت نیستند. خب پس به سادگی سند را ذخیره کنید و خارج شوید.

دامیز



برای مشاهده لیست کامل درس های HTML سایت اینجا را کلیک کنید.


جدیدترین درس های HTML ما را از طریق پست الکترونیک دریافت کنید

آدرس email خود را در این کادر وارد کنید.

توسط FeedBurner

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *