آموزش فتوشاپ (38) – جابجایی انتخاب به کمک کلیدهای جهت دار

می توانید با استفاده از کلیدهای جهت دار تنظیمات جزیی در موقعیت پیکسل های انتخابی انجام دهید. می توانید انتخاب را در فواصل کوچکی چه یک پیکسل چه 10 پیکسل، بکشید.

زمانی که یک ابزار انتخاب از پانل ابزار فعال باشد، کلید های جهت دار خط مرزی انتخاب را حرکت می دهد، اما نه محتویات را. زمانی که ابزار جابجایی (Move tool) فعال باشد، کلیدهای جهت دار خط مرزی انتخاب و محتویات آن را جابجا می کند.

از کلیدهای جهت دار برای کشیدن کاسه ی صدف ها استفاده خواهید کرد. قبل از شروع، مطمئن شوید که کاسه ی صدف ها در پنجره ی تصویر همچنان انتخاب شده است.

1- کلید جهت دار بالا(Up Arrow key) 134را در صفحه کلید برای لحظه ای نگه دارید تا بیضی را به طرف بالا حرکت دهید.

توجه کنید که هر زمانی که کلیدهای جهت دار را فشار می دهید، کاسه ی صدف ها یک پیکسل حرکت می کند. کلیدهای جهت دار را برای دیدن تاثیر آن ها بر روی ناحیه انتخابی امتحان کنید.

2- هنگامی که یک کلید جهت دار را فشار می دهید، کلید Shift را نگه دارید.

زمانی که کلید Shift را نگه می دارید، انتخاب هر بار که یک کلید جهت دار را فشار می دهید، 10 پیکسل جابجا می شود.

گاهی خط مرزی اطراف یک ناحیه ی انتخابی ،زمانی که تنظیمات را انجام می دهید، می تواند شما را گیج کند. می توانید لبه های انتخاب را به طور موقت پنهان کنید بدون آنکه از حالت انتخاب خارج شود، و سپس زمانی که تنظیمات را کامل کردید، خط مرزی انتخاب را بار دیگر نمایش دهید.

3- از مسیر View > Show > Selection Edges یا View > Extras عمل کنید. هر دو فرمان خط مرزی انتخاب کاسه ی صدف ها را پنهان می کند.

4- از کلیدهای جهت دار برای کشیدن کاسه ی صدف ها تا زمانی که در جایی که می خواهید قرار بگیرند، استفاده کنید. سپس از مسیر View > Show > Selection Edges عمل کنید تا مرزهای انتخاب دوباره نمایان شوند.

135                                         لبه های انتخاب نمایان                                                       لبه های انتخاب پنهان

5- از مسیر Select > Deselect عمل کنید یا کلیدهای ترکیبی Ctrl+D (ویندوز) یا Command+D (مکینتاش) را فشار دهید.

6- از مسیر File > Save برای ذخیر کردن کار خود تا این مرحله ، عمل کنید.

136

 

 


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson03.zip
حجم فایل
 13.8 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل
برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *