آموزش فتوشاپ (36) – جابجایی یک انتخاب در هنگام ایجاد آن

دستکاری ناحیه ی انتخاب شده

می توانید ناحیه ی انتخابی را حرکت دهید، آن ها را همان موقع که ایجاد می کنید تغییر موقعیت دهید، و حتی ازآن ها نسخه برداری کنید. در این بخش، ، شما راه های مختلفی برای دستکاری ناحیه ی انتخابی را یاد خواهید گرفت. بیشتر این روش ها با هر انتخابی کار می کنند، اما آن ها را با استفاده از ابزار انتخاب بیضوی (Elliptical Marquee tool) که به شما اجازه ی انتخاب بیضوی یا دایره ی کامل را می دهد، انجام خواهید داد.

یکی از بهترین چیزها درباره ی این بخش معرفی کلیدهای میانبر است که می توانند در وقت و حرکت دستتان صرفه جویی کنند.

جابجایی یک انتخاب در هنگام ایجاد آن

انتخاب بیضوی و دایره ای می توانند مهارت آمیز باشند. همیشه مشخص نیست که باید از کجا شروع به کشیدن بکنید، بنابراین گاهی انتخاب خارج از مرکز خواهد شد، یا نسبت عرض و ارتفاع مطابق با آنچه نیاز دارید نمی شود. در این تمرین، تکنیک هایی برای مدیریت این مشکلات یاد خواهید گرفت که شامل دو ترکیب مهم از صفحه کلید و موس است که می تواند کار فتوشاپ شما را آسان تر کند.

همانطور که این تمرین را انجام می دهید، بسیار مراقب باشید تا دستورالعمل نگه داشتن دکمه ی موس یا کلیدهای مشخص را دنبال کنید. اگر به طور اتفاقی دکمه ی موس را در زمان اشتباه رها کردید، به سادگی تمرین را دوباره از گام 1 شروع کنید.

1- ابزار بزرگنمایی (Zoom tool)127 را انتخاب کنید، و بر روی کاسه ی صدف در سمت راست پنجره ی تصویر کلیک کنید تا نمای حداقل 100% بزرگنمایی شود (اگر تمام کاسه ی صدف هنوز در پنجره تصویر بر روی صفحه نمایش جای نگرفته از نمای 200% استفاده کنید).

 

2- ابزار انتخاب بیضوی(Elliptical Marquee tool)128 را انتخاب کنید که زیر ابزار انتخاب مستطیلی (Rectangular Marquee Tool)129 پنهان است.

3- نشانه گر را بر روی کاسه ی صدفها ببرید، و به طور مورب در امتدار کاسه ی بیضی بکشید تا یک انتخاب ایجاد شود، اما دکمه ی موس را رها نکنید. هنوز اشکالی ندارد اگر انتخاب شما با شکل کاسه مطابقت نداشته باشد.

اگر به طور اتفاقی دکمه ی موس را رها کردید، انتخاب را دوباره ترسیم کنید. در بیشتر موارد –از جمله این مورد- انتخاب جدید جایگزین قبلی می شود.

4- همچنان که دکمه ی موس را نگه داشته اید، spacebar را فشار دهید، و به کشیدن انتخاب ادامه دهید. به جای تغییر اندازه ی انتخاب، حال آن را حرکت می دهید. موقعیت آن را طوری تعیین کنید که بیشترین مطابقت را با کاسه داشته باشید.

5- به دقت spacebar را رها کنید(اما نه دکمه ی موس را) و کشیدن را ادامه بدهید، سعی کنید شکل و اندازه ی انتخاب با بیضی کاسه تا جایی که ممکن است هماهنگ شود. اگر نیاز است، دوباره spacebar را نگه دارید و بکشید تا انتخاب را در داخل موقعیت اطراف کاسه ی صدف حرکت دهید.

130                        انتخاب را کامل کنید.                    Spacebar را برای حرکت دادن آن فشار دهید                 کشیدن انتخاب را شروع کنید.

توجه: لازم نیست تمام پیکسل های کاسه ی صدف ها را به حساب آورید، اما انتخاب باید شکل کاسه باشد، و باید براحتی صدف ها را احاطه کند.

6- وقتی مرز انتخاب به طور مناسبی در جای خود قرار گرفت، دکمه ی موس را رها کنید.

7- از مسیر View > Zoom Out عمل کنید یا از نوار کشویی (اسلایدر) در پانل Navigator برای کاهش نمای بزرگنمایی شده استفاده کنید تا بتوانید تمام اشیاء در پنجره ی تصویر را ببینید.

ابزار انتخاب بیضوی و ناحیه ی انتخابی را برای تمرین بعد فعال بگذارید.

 


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson03.zip
حجم فایل
 13.8 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل
برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *