آموزش فتوشاپ (35) – جابجا کردن ناحیه انتخابی

هرگاه یک انتخاب انجام می دهید، تغییراتی که انجام می دهید، منحصراً در پیکسل های درون ناحیه ی انتحابی اعمال می شود. بقیه تصویر از تغییرات تاثیر نمی پذیرد.

برای جابجا کردن ناحیه ی انتخابی به بخش دیگری از این ترکیب، از ابزار جابجایی (Move tool) استفاده کنید. این تصویر تنها یک لایه دارد، بنابراین پیکسل هایی که جابجا می کنید پیکسل های زیر آن را جابجا می کند. این تغییر دائمی نیست تا زمانی که پیکسل های جابجا شده را حالت انتخاب خارج کنید، پس قبل از آن که متعهد شوید، می توانید مکان های دیگری را برای ناحیه ی انتخابی که جابجا می کنید، امتحان کنید.

1- اگر دلار شنی هنوز انتخاب نشده است، تمرین قبل را تکرار کنید تا انتخاب شود.

2- کوچک نمایی کنید تا بتوانید هم بشقاب چوبی را ببینید و هم دلار شنی.

3- ابزار جابجایی را انتخاب کنید125 . دقت کنید که دلار شنی انتخاب شده باقی بماند.

4- ناحیه ی انتخابی (دلار شنی) را به سمت چپ کولاژ بکشید تا دلار شنی روی لبه ی پایین سمت چپ بشقاب چوبی قرار بگیرد.

5- از مسیر Select > Deselect و پس از آن از مسیر File > Save عمل کنید.

126

در فتوشاپ، از دست دادن ناحیه ی انتخابی راحت نیست. کلیک کردن بر روی ناحیه ی دیگر از تصویر ، ناحیه ی فعال را از حالت انتخاب خارج نمی کند، مگر زمانی که ابزار انتخاب فعال باشد. برای اینکه ناحیه ی انتخابی را به طور عمدی از حالت انتخاب خارج کنید، می توانید از مسیر Select > Deselect عمل کنید یا کلیدهای Ctrl+D (ویندوز) یا Command+D (مکینتاش) را فشار دهید، یا بر روی خارج از ناحیه انتخابی با هر یک از ابزارهای انتخاب کلیک کنید تا انتخاب متفاوتی انجام دهید.

راهنمایی برای ابزار جابجایی (Move tool)

اگر درحال جابجایی اشیاء به وسیله ی ابزار جابجایی در یک فایل چند لایه ای هستید و ناگهان می خواهید یکی از لایه ها را انتخاب کنید، این روش را امتحان کنید: به وسیله ی ابزار جابجایی (Move tool) که انتخاب شده است، نشانه گر را بر روی هر ناحیه ای از تصویر ببرید و راست کلیک (ویندوز) یا کنترل- کلیک (Control- click)(مکینتاش) کنید. لایه ای که زیر نشانه گر قرار دارد در روی منوی زمینه ظاهر می شود. هرکدام که می خواهید فعال شود را انتخاب کنید.


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson03.zip
حجم فایل
 13.8 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل
برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *