آموزش فتوشاپ (34) – استفاده از ابزار انتخاب سریع (Quick Selection tool)

شروع کار

ابتدا به تصویری که در طول سیاحت در ابزارهای انتخاب در ادوبی فتوشاپ، خلق خواهید کرد نگاهی بیاندازید.

1- فتوشاپ را باز کنید، سپس به سرعت کلیدهای Ctrl+Alt+Shift(ویندوز) یا Command+Option+Shift (مکینتاش) را نگه دارید تا تنظیمات (preferences) پیش فرض بازگردانده شود.( به درس 32 با عنوان ” باز گرداندن تنظیمات (preferences) پیش فرض” نگاه کنید.)

2- زمانی که آماده شد، برای تایید اینکه می خواهید فایل Adobe Photoshop Settingsرا حذف کنید، بر روی Yes کلیک کنید .

3- از مسیر File > Browse In Bridge برای باز کردن ادوبی بریج استفاده کنید.

4- در پانل Favorites، بر روی پوشه ی Lessons کلیک کنید. سپس بر روی پوشه ی Lesson03 درپانل Content دوبار کلیک کنید تا محتوای آن را ببینید.

5- فایل 03End.psd را بررسی کنید. اگر می خواهید جزییات بیشتری از تصویر را ببینید، نوار کشویی (اسلایدر) تصویر بندانگشتی را به طرف راست حرکت دهید.

این پروژه یک کولاژ از اشیاء، از جمله یک تکه مرجان، یک دلار شنی، یک صدف، یک حلزون مارپیچی (nautilus)، یک کاسه از صدف های کوچک حلزون ، یک بشقاب چوبی، و لوگوی “Sally’s Seashells” است. چالش این درس ، چیدمان این عناصری است که در کنار هم در یک تصویر که در فایل 03Start.psd دیدید، اسکن شده اند. ایده ی ترکیب آن ها به شما بستگی دارد، بنابراین این درس محل دقیق آن ها را توضیح نمی دهد. هیچ مکان درست و غلطی برای این اشیاء وجود ندارد.

122

 

6- بر روی تصویر بندانگشتی 03Start.psd دوبار کلیک کنید تا این تصویر در فتوشاپ باز شود.

7- از مسیر File > Save As، اسم فایل را به 03Working.psd تغییر دهید و بر روی Save کلیک کنید. با ذخیره کردن نسخه ی دیگری از فایل اصلی، نیازی نیست نگران نوشتن روی فایل اصلی باشید.

استفاده از ابزار انتخاب سریع(Quick Selection tool)

ابزار انتخاب سریع (Quick Selection tool) یکی از ساده ترین راه ها برای انجام یک انتخاب است. به راحتی یک ناحیه از تصویر را نقاشی می کنید، و این ابزار به طور خودکار لبه ها را پیدا می کند. تا زمانی که دقیقا همان ناحیه ای که می خواستید را دارید می توانید مناطقی از ناحیه ی انتخابی را کم یا زیاد کنید.

تصویر دلار شنی در فایل 03Working.psd لبه های تعریف شده ای دارد که آن را برای استفاده از ابزار انتخاب سریع به گزینه ای ایده آل تبدیل می کند. فقط دلار شنی را بدون سایه یا پس زمینه ی پشت آن انتخاب خواهید کرد.

1- ابزار بزرگنمایی (Zoom tool) را در پانل ابزار انتخاب کنید، سپس بزرگنمایی انجام بدهید تا بتوانید دلار شنی را خوب ببینید.

2- ابزار انتخاب سریع را در پانل ابزار انتخاب کنید123 .

3- بر روی قسمت کرم رنگ نزدیک لبه های بیرونی دلار شنی کلیک کنید. ابزار انتخاب سریع لبه ی کامل را به طور خودکار پیدا می کند، و تمام دلار شنی را انتخاب می کند.

124

انتخاب را فعال بگذارید تا بتوانید از آن در تمرین بعدی استفاده کنید.

 


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson03.zip
حجم فایل
 13.8 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل
برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *