آموزش فتوشاپ (33) – انتخاب کردن و ابزارهای انتخاب

109

آموزش نحوه ی انتخاب مناطقی از یک تصویر از اهمیت عمده برخوردار است- اول باید ناحیه ای که می خواهید تاثیر پذیرد را انتخاب کنید. هر زمان که یک انتخاب انجام دهید، تنها ناحیه ی درون انتخاب می تواند ویرایش شود.

انتخاب کردن و ابزارهای انتخاب

ایجاد تغییرات در یک ناحیه از تصویر دارای دو مرحله است. ابتدا آن بخش از تصویر را که می خواهید تغییر دهید با یکی از ابزارهای انتخاب، انتخاب می کنید. سپس از ابزار دیگر، فیلتر، یا ویژگی های دیگر برای ایجاد تغییر مانند جابجا کردن پیکسل های انتخابی به نقطه ای دیگر یا اجرای یک فیلتر در ناحیه ی انتخابی، استفاده می کنید. می توانید انتخاب خود را بر اساس اندازه، شکل، یا رنگ انجام دهید. عملیات انتخاب، تغییرات را محدود به درون یک ناحیه ی انتخابی می کند. نواحی دیگر بدون ویرایش باقی می مانند.

بهترین ابزار انتخاب برای یک ناحیه خاص اغلب بستگی به خصوصیات آن ناحیه مانند شکل یا رنگ دارد. چهار نوع انتخاب وجود دارد:

انتخاب هندسی (Geometric selections) ابزار انتخاب مستطیلی(The Rectangular Marquee tool)111 ، یک ناحیه مستطیلی را انتخاب می کند، ابزار انتخاب بیضوی (Elliptical Marquee tool)110 ، که در زیر ابزار انتخاب مستطیلی پنهان است، یک ناحیه ی بیضوی را انتخاب می کند. ابزار انتخاب تک ردیفه (Single Row Marquee Tool)112 و ابزار انتخاب تک ستونه (Single Column Marquee tool) 113، هرکدام به ترتیب یک ردیف با ارتفاع یک پیکسل یا یک ستون با عرض یه پیکسل را انتخاب می کند.

114

انتخاب دست آزاد (Freehand selections) ابزار کمند (Lasso tool)115 ، یک انتخاب دست آزاد در اطراف ناحیه می کشد. ابزار چند ضلعی (Polygonal Lasso tool)116 ، نقطه های مربعی در پاره خط های راست اطراف ناحیه انتخابی می گذارد . ابزار کمند جادویی (Magnetic Lasso tool) 117، مانند ترکیبی از دو ابزار کمند دیگر عمل می کند و زمانی که کنتراست خوبی بین ناحیه ای که می خواهید انتخاب کنید با نواحی اطرافش وجود دارد، بهترین نتیجه را می دهد.

118

انتخاب بر اساس لبه ها (Edge-based selections) ابزار انتخاب سریع (Quick Selection tool)119 ، به سرعت یک انتخاب به وسیله ی یافتن خودکار و دنبال کردن لبه های تعریف شده در تصویر، “نقاشی می کند”.

انتخاب بر اساس رنگ (Color-based selections) ابزار چوب جادویی (Magic Wand tool)120 ، یک بخش از تصویر را بر اساس مشابهت رنگ پیکسل های مجاور، انتخاب می کند. این ابزار برای انتخاب نواحی با شکل های عجیب که در یک محدوده ی خاصی از رنگ اشتراک دارند، کارایی دارد.

121


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson03.zip
حجم فایل
 13.8 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش فارسی فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل
برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی