آموزش فتوشاپ (32) – باز گرداندن تنظیمات (preferences) پیش فرض

فایل تنظیمات، اطلاعاتی را در مورد پانل و تنظیمات فرمان (command settings) نگهداری می کند. هر بار که ادوبی فتوشاپ را ببندید، جایگاه پانل ها و برخی تنظیمات فرمان در فایل تنظیمات ثبت می شود.هر انتخابی که در کادر محاوره ای تنظیمات انجام دهید در فایل تنظیمات نیز ذخیره خواهد شد.

برای اطمینان از اینکه هرچه بر روی صفحه نمایش می بینید با تصویر و دستورالعملی های این آموزش ها مطابقت دارد، باید تنظیمات پیش فرض را در ابتدای هر درس، برگردانید. اگر ترجیح می دهید که تنظیمات خود را نگهدارید، مطلع باشید که ابزارها، پانل ها و تنظیمات دیگر در Photoshop CS6 ممکن است با آنچه در این درس ها توضیح داده می شود، مطابقت نداشته باشد.

اگر صفحه نمایشی با کالیبره ی سفارشی(custom-calibrated) دارید، تنظیمات کالیبراسیون را قبل از شروع کار بر روی این آموزش ها، ذخیره کنید. برای ذخیره کردن تنظیمات کالیبراسیون صفحه نمایش خود، دستورالعمل ساده ای که در زیر توضیح داده شده است را دنبال کنید.

ذخیره کردن تنظیمات رنگی فعلی

1- ادوبی فتوشاپ را باز کنید.

2- از مسیر Edit > Color Settings عمل کنید.

3- دقت کنید که چه چیزی در منوی Settings انتخاب شده است:

• اگر چیزی غیر از Custom است، اسم فایل این تنظیمات را بنویسید، و بر روی OK کلیک کنید تا کادر محاوره ای بسته شود. لازم نیست گام های 6-4 این دستورالعمل را انجام دهید.

• اگر Custom در منوی Settings انتخاب شده بود، بر روی Save (نه بر روی OK) کلیک کنید. کادر محاوره ای Save باز می شود. محل پیش فرض، پوشه ی Settings است که جایی است که می خواهید فایل خود را ذخیره کنید. به طور پیش فرض پسوند فایل .csf که مخفف color settings file است، می باشد.

4- در جایگاه File Name (ویندوز) یا Save As (مکینتاش) ، اسم توصیفی تنظیمات رنگی خود را تایپ کنید، پسوند .csf را نگهدارید. سپس بر روی Save کلیک کنید.

5- در کادر محاوره ای Color Settings Comment، هر متن توضیحی که به شما برای شناسایی تنظیمات رنگی در آینده کمک می کند، را تایپ کنید مانند تاریخ، تنظیمات مخصوص، یا گروه کاری خود.

6- بر روی OK کلیک کنید تا کادر محاوره ای Color Settings Comment بسته شود و دوباره برای بستن کادر محاوره ای Color Settings همین کار را انجام دهید.

بازگرداندن تنظیمات رنگی خود

1- ادوبی فتوشاپ را باز کنید.

2- از مسیر Edit > Color Settings عمل کنید.

3- در منوی Settings در کادر محاوره ای Color Settings، فایل تنظیماتی که در دستورالعمل قبل مشخص و ذخیره کرده اید را انتخاب و بر روی OK کلیک کنید.

برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش فتوشاپ (32) – باز گرداندن تنظیمات (preferences) پیش فرض»

  1. بازتاب: در مورد فایل های خام دوربین (camera raw)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *