آموزش ایلوستریتور (2) – کار با تخته ی هنری(artboards)

در این آموزش ادوبی ایلوستریتورCS6 یا (Adobe Illustrator CS6) ، با ویژگی های جدید و مهیج برنامه مانند گرادیانت در یک ترسیم و ساخت پترن یا الگو،همچنین مهارت های اصولی کلیدی برای کار با برنامه، اشنا خواهید شد.

I-1

شروع کار

در درس اول این اموزش ها، نگاهی سریع به ابزارها و ویژگی های ادوبی ایلوستریتور می اندازیم تا با این امکانات اشنا شوید. در طول این آموزش، یه تابلو برای کارخانه ی شکلات سازی خواهید ساخت.

1- برای اینکه مطمئن شوید که ابزارها و پانل ها درست مانند آنچه در این درس گفته می شود، عمل می کنند، فایل تنظیمات(preferences) در ایلوستریتور را غیرفعال (به وسیله ی تغییر نام) یا پاک کنید.

2- برنامه ی Adobe Illustrator CS6 را باز کنید.

3- از مسیر File > Open فایل L00end.ai در پوشه ی Lesson00 ، که در پوشه ی Lessons بر روی هارد شما قرار دارد را باز کنید. برای این درس با یک سند خالی شروع می کنیم.

4- از مسیر Window > Workspace > Reset Essentials عمل کنید.I-2

 

توجه: اگر هنوز پوشه ی Lesson00 در پوشه ی Lessons را کپی نکرده اید ، این کار را انجام دهید.

توجه: اگر Reset Essentials را در منوی Workspace نمی بینید، از مسیر Window > Workspace > Essentials بروید، قبل از اینکه از مسیر Window > Workspace > Reset Essentials عمل کنید.

 

 

 

کار با تخته ی هنری(artboards)

یک سند (Document) ایلوستریتور شامل 100 تخته ی هنری است( تخته های هنری یا artboards ،شبیه صفحه ها(pages) در برنامه ای مثل Adobe InDesign® است). در قدم بعدی سندی با دو تخته ی هنری به وجود خواهید آورد.

1- از مسیر File > New عمل کنید.

2- در کادر محاوره ای سند، نام فایل را signage بگذارید و گزینه ی Print را برای Profile انتخاب شده رها کنید. تعداد تخته های هنری را به 2 و واحد(Units) را به اینچ (Inches) تغییر دهید. OK را کلیک کنید. یک سند خالی ظاهر می شود.

I-3

3- از مسیر File > Save As عمل کنید. در کادر محاوره ای Save As، بگذارید اسم فایل signage.ai باقی بماند و به پوشه ی Lesson00 حرکت کنید. بگذارید گزینه ی Save As Type روی Adobe Illustrator (*.AI) در ویندوز یا Format بر روی Adobe Illustrator (ai) در مکینتاش باقی بماند، و Save را کلیک کنید. کادر محاوره ای Illustrator Options، با تنظیمات پیش فرض خود رها کنید و OK را کلیک کنید.

 

4- از مسیر View > Rulers > Show Rulers برای نمایش rulers در پنجره ی سند، عمل کنید.

 

5- ابزار تخته ی هنری (Artboard)I-4 را از پانل ابزار انتخاب کنید، و بر روی مرکز سفید تخته ی هنری و برچسب 01 – Artboard 1 در گوشه ی بالا سمت چپ کلیک کنید تا انتخاب شود. در پانل کنترل (Control) ، در بالای تخته ی هنری، بر روی دکمه ی Landscape کلیک کنیدI-5 .

I-6

6- نشانه گر را بر روی تخته ی هنری انتخاب شده بگذارید، و آن را به سمت چپ بکشید تا فاصله ای خاکستری بین دو تخته ی هنری به وجود آید. ایلوستریتور به شما اجازه می دهد تخته های هنری در جهت گیری و اندازه ی متفاوت داشته باشید.

7- ابزار انتخابI-7 را انتخاب کنید تا ویرایش تخته ی هنری متوقف شود. بر روی تخته ی هنری سمت راست کلیک کنید ( تخته ی هنری عمودی) تا به صورت تخته ی هنری فعال درآید. از مسیر View > Fit Artboard In Window عمل کنید.

I-8


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson00.zip
حجم فایل
 5.1 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش ادوبی ایلوستریتور (Adobe Illustrator) در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل


برای مشاهده لیست کامل درس های ایلوستریتور سایت اینجا را کلیک کنید.


جدیدترین درس های ایلوستریتور ما را از طریق پست الکترونیک دریافت کنید

آدرس email خود را در این کادر وارد کنید.

توسط FeedBurner

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *