آموزش فتوشاپ (6) – تغییر دادن ناحیه ی انتخابی

1در بسیاری موارد مایل به تغییر ناحیه انتخابی هستید.  اما به منظور نشان دادن چراغ ماشین ، به جای ناحیه ی انتخاب شده ی فعلی ،  باید بقیه تصویر را تیره کنید.   برای محافظت از این ناحیه، ناحیه انتخابی را معکوس کنید (Invert)، تا همه ی قسمت های عکس غیر از ناحیه ی مربوطه انتخاب شود.

1-      از مسیر Select > Inverse ،  گزینه ی Inverse را انتخاب کنید.
اگرچه خط مرزی متحرک ناحیه ی انتخاب شده ی اطراف چراغ مشابه قبل به نظر می رسد، توجه کنید که دور تا دور تصویر خط مرزی مشابهی ظاهر می شود. حال تمام قسمت های تصویر به غیر از ناحیه درون دایره انتخاب شده است. ناحیه ی انتخاب نشده (چراغ ماشین) را  تا زمانی که انتخاب فعال است، نمی توان تغییر داد.

 

 

 

 

2-       در پانل تنظیمات  (Adjustments panel)، بر روی ایکون Curves کلیک کنید تا  لایه تنظیمات  Curves اضافه شود. Curves options  بر روی پانل Properties  ظاهر می شود.

23

پیشنهاد :  کلیدهای میانبر برای این فرمان (ویندوز) Ctrl+Shift+I  یا (مکینتاش) Command+Shift+I، به همراه نام فرمان در منوی انتخاب (Select menu)  نمایش داده می شود. در آینده می توانید  از آن کلید های ترکیبی را برای معکوس کردن یک انتخاب، استفاده کنید.

 

3-      در پانل  Properties، نشانه گرکنترل را  در بالا  گوشه ی سمت راست نمودار(graph)  صاف ، و درعرض ان به سمت چپ بکشید تا مقدار ورودی  تقریبا 204 شود. مقدار خروجی باید 225 باقی بماند. (اگر مقدار ورودی و خروجی را نمی بینید، مثلث گوشه ی پایین سمت راست پانل Properties را بکشید تا پانل به سمت پایین گسترش یابد.)

4

5

هنگامی که این عمل را انجام دهید ، سایه روشن ها در ناحیه ی انتخابی تصویر روشن تر می شوند.

 

4-      مقدار ورودی را بالا و پایین کنید تا زمانی که ازنتیجه راضی شوید.6

5-      در پانل لایه ها  (Layers panel)،به  لایه ی تنظیمات Curves  دقت کنید. (اگر پانل لایه ها باز نیست، روی سربرگ (Tab) آن کلیک کنید یا Layers را از مسیر Window > Layers انتخاب کنید.)
لایه ی تنظیمات اجازه ی اعمال تغییر بر روی تصویر را به شما می دهد، مانند تنظیم میزان روشنایی سایه روشن ها در ماشین ،بدون انکه بر روی پیکسل های حقیقی تاثیر بگذارد.

وقتی از لایه تنظیمات استفاده می کنید می توانید با پنهان کردن و پاک کردن لایه ی به تصویر اصلی بر گردید و می توانید هر زمان که خواستید بر روی لایه ویرایش انجام دهید . در طول این اموزش های بارها از لایه تنظیمات استفاده خواهید کرد.

6-      یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  • برای ذخیره کردن (Save) از مسیر File > Save ، گزینه ی Save را انتخاب کنید. اگر نمونه ی فتوشاپی  کادر محاوره ای را مشاهده کردید، OK را کلیک کنید، سپس  گزینه ی Close ، را از مسیر  File > Close انتخاب کنید.
  • برای بازگشت به نسخه ی تغییر داده نشده ی فایل ، از مسیر File > Close ، گزینه ی Close را انخاب کنید و زمانی که از شما مبنی بر ذخیره تغییرات سوال شد No یا Don’t Save  را کلیک کنید.
  • برای ذخیره کردن بدون تاثیر بر روی فایل اصلی ، Save As  را از مسیر File > Save As  انتخاب کنید، اسم فایل را تغییر دهید یا ان را در پوشه ی دیگری ذخیره کنید، و OK  را در کادر محاوره ای کلیک کنید. سپس Close  را از مسیر File > Close   انتخاب کنید.

مجبور نیستید از حالت انتخاب خارج شوید زیرا بستن فایل  آن را لغو (Cancel) می کند.

تبریک می گویم!  اولین پروژه ی فتوشاپ را تمام کردید. اگرچه لایه ی تنظیمات Curves یکی از روش های پیچیده و مشکل برای تغییر تصویر است، چنان که دیدید استفاده از ان سخت نیست. در درس های دیگر در این اموزش ها ، در مورد انجام اصلاحات بر روی عکس بیشتر خواهید اموخت.


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson01.zip
حجم فایل
 32.9 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش رایگان فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل
برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

7 دیدگاه دربارهٔ «آموزش فتوشاپ (6) – تغییر دادن ناحیه ی انتخابی»

  1. سلام
    ببخشید مطمئنید برعکس نیست؟
    شما گفتید وقتی از کرو ورودی رو روی 204 بیاریم چراغ جلو روشن میشه درحالی که با توجه به معکوس کردن ناحیه انتخابی کرو روی چراغ تاثیری نمیذاره و اطراف چراغ روشن میشه.
    درست نیست؟

  2. اونجور ک من فهمیدم باید مقدار خروجی کاهش پیدا کنه تا فضا تاریک تر بشه و چراغ بصورت روشن دیده بشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *