توابع در php

یک ضرورت در مورد هر زبان برنامه نویسی خوب، توانایی مشخص کردن و برنامه دهی به توابع در آن است. اساسا توابع بلوکه های کد هستند که می توانند فراخوانده شوند تا اثر دلخواه و مورد نظر را ایجاد کنند. توابع در php 5  هم می توانند مقدار بگیرند و هم مقدار پس بدهند. از طریق استفاده موثر از توابع می توانید بسیاری از کدهای زائد و تکراری را پاک سازی کنید. این کار را می توانید از قرار دادن روال های بسیار پر استفاده در یک متد تنها بصورت و اسم تابع انجام دهید.
طریقه کار توابع آنقدر تغییر حجیمی از زمان پیدایش و ظهور php 5  پیدا نکرده است. همچنان می توانید توابع را هرجور که می خواهید بنویسید. می توانید مقادیر را به آنها انتقال دهید و آنها همچنان می توانند مقادیر را پس دهند.
یک چیز اضافه دیگر به php 5  قابلیت فراخوانی توابع در xslt است. وقتی وفاداران به xml شک ندارند که با حذف جابجاپذیری xml  مشکل دارند، آنها که بصورت جدی از php برای دسترسی و کار و تعمیر xml های خودشان استفاده می کنند، xslt  را یگ نعمت و امداد غیبی خواهند یافت.

توابع از قراردادهای نام گذاری مشابه متغیرها استفاده می کنند با این تفاوت که $  را لازم نیست در ابتدای نام تابع مانند متغیر گذاشت. اولین کاراکتر در یک اسم تابع مانند متغیرها نمی تواند یک عدد باشد و می تواند هر حرف یا خط زیرین _ باشد. کاراکترهای ادامه می توانند هر ترکیبی از حروف، اعداد و خط زیرها باشند. متدهای کلاس های تعبیه شده حالا تعدادی امکانات نوین در php 5  دارند.
می توانید حالا متدها را در یک کلاس بچه فراخوانی کنید و محافظتی که می خواهید را اعمال کنید و روی متدهای اعلان شده با کلاس درونی بسازید.

با انجام این می توانید متدهایی از هر نمونه شی فراخوانی کنید یا اجازه بدهید که فقط کلاس بچه یا متدهای درونی از مزایای متدهای شخصی استفاده کنند.

مثال زیر نشان می دهد که چگونه می توانید یک تابع بسازید و آنرا فراخوانی کنید. روند بسیار ساده ایست و برای کسانی که در سایر زبان های برنامه نویسی روان هستند، بسیار آشنا به نظر می رسد.



برای مشاهده لیست کامل درس های PHP سایت اینجا را کلیک کنید.


جدیدترین درس های PHP ما را از طریق پست الکترونیک دریافت کنید

آدرس email خود را در این کادر وارد کنید.

توسط FeedBurner



تبلیغات :



   

   

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *