آرایه ها در PHP

یکی از نقاط قوت PHP 5 توانایی های پردازش قدرتمند آرایه های آن است. کسانی که با زبان های برنامه نویسی مثل c++ آشنایی دارند، احساس در خانه بودن را با این سیستم پردازش آرایه ها خواهند داشت. PHP 5 واقعا کاربردها و توابع آرایه ای قدرتمندی دارد.

نوع های زیادی از آرایه ها برای برنامه نویسی در PHP 5 موجود است. PHP 5 از آرایه های قاعده ای نیز بطور کامل پشتیبانی می کند. همچنین آرایه های چند بعدی و یا آرایه رابطه ای دستی. برخلاف توابع رشته ای موجود در PHP ، توابع آرایه ای واقعا بهتر سازمان دهی شده اند و اسم های راحت و قابل فهم برای استفاده این توابع، کار را برای سرعت بیشتر در بکارگیری و انتخاب آنها، راحت تر کرده است.

ساخت و مقدار دهی به آرایه های رابطه ای و قاعده ای در PHP 5 راحت است. index یا شمارنده توابع ها از صفر شروع می شوند (و نه یک! )
چیزی که در خیلی از زبان های برنامه نویسی دیگر هم رایج است. ایندکس گذاری آرایه ها هم به سادگیست. PHP 5 متدهای فراوانی را برای چرخش و دستکاری در درون آرایه ها دارد. حتی توابع بسیاری در خود بصورت پیش فرض برای انجام متدهای جور واجور پرکابرد و خوش دست مانند مرتب سازی ها، معکوس سازی ها و جستجو دارد.

مثال زیر یک نمونه ساده از چگونه درست کردن آرایه ها و مقدار گیری آنهاست.



برای مشاهده لیست کامل درس های PHP سایت اینجا را کلیک کنید.


جدیدترین درس های PHP ما را از طریق پست الکترونیک دریافت کنید

آدرس email خود را در این کادر وارد کنید.

توسط FeedBurner



تبلیغات :



   

   

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *